Värsta påsken någonsin...



Vi hade café och så många fantastiska kunder som kom! Jag bakade 300 kanelbullar, och minst 100 havrecookies, och idag har jag ont både här och där.

Om det bara hade varit caféet så hade detta varit en fantastisk påsk, men vad hände? Jo, på långfredagen blev dottern gnälligare och gnälligare för att sedan få feber. Natten till fredagen sov jag och min man totalt 4h var! Sen började hon drägla oerhörda mängder och tillslut var vi tvungna att åka till vårdcentralen där de konstaterade halsfluss. Hon skrek och skrek och skrek...Och ingen sömn blev det. Så sista dagen på caféet blev de andra barnen sjuka, naturligtvis inte PÅ caféet, och började kräkas. Så igår hade vi ett barn med halsfluss, ett med diarée och ett som kräktes ständigt. Kul, eller hur? Som tur var var caféet stängt då. Skulle tror att killarna ådragit sig magsjukan av någon gäst, men det är ju svårt att veta. Familjen är iallafall nu inne på sin tredje magåkomma på fyra veckor. Som tur är har dotterns antibiotika nu börjat verka och hon har inte feber längre. Vi börjar iallafall arbetsveckan med att vabba!

Inget Odd Molly-snack idag, orkar inte ens tänka på vad jag ska ta på mig.

Kommentarer
Postat av: Dr Molly

men NEJ vad trist!!! Tröstar dig med att halsfluss brukar vända SNABBT när man väl fått antibiotika så tidigt. Och man slutar smitta så snart man har fått i sig några doser antibiotika!



Hoppas ni snart mår bättre!



Vi var på väg till er på cafét men lyckades inte ta oss ut allihopa...



Om du vill och kan så är det ju Odd Molly-träff på gång i Malmö 24 april!! Skicka ett mail i så fall så du kommer upp på maillistan!



Kramar

2010-04-06 @ 18:06:39
URL: http://doktormolly.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0