Skånskt utflyktstips under påsken!




Vill idag passa på att tipsa alla om ett utflyktstips under påskhelgen. Jag och min väninna kommer under långfredagen, påskafton och påskdagen driva café på Övedskloster utanför Sjöbo. På caféet kommer vi att servera hembakat, kaffe och saft och har en konstnär som ställer ut tavlor. Fina Bubblandesign kommer att sälja, och ta emot beställningar på roliga väskor i tyg. Du kan få den nästan precis som du vill! Och billigt är det...




Eftersom både jag och min väninna är småbarnsföräldrar har vi försökt att göra detta till en upplevelse för alla, och inrett en lek och pysselhörna på ovanvåningen i caféet. Och utanför finns både en mindre caféträdgård och den stora slottsparken att rasta springiga ben i.

Så alla ni som vill komma ut i vacker slottmiljö under påsken. Kom hit!
(OBS! Vi har tyvärr ingen kortläsare än)


PS Vill man titta på slottet invändigt så visar min svärmor paradrummen kl 11 samma dagar som caféeet är öppet. Kostnad 100:-/pers Ds

Kommentarer
Postat av: Dr Molly

vad kul! Mycket möjligt att vi kommer förbi! Jag länkar till dig! Kram

2010-04-01 @ 12:16:19
URL: http://doktormolly.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0