Fonda kris! Vad håller vi på med?



Har precis varit inne på Katinkas blogg som jag ofta följer. Vilken enormt uppröd stämning som rådde där angående Lisen.dk och Fondorna som släpptes idag.

Det fanns ett visst antal Fondor, specialbeställda och mycket eftertraktade, och de sålde slut på ingen tid alls. Var någon förvånad? Nä, alla visste att det gällde att hänga på låset. Nu är alla arga för att informationen var för dålig om vilka färger och storlekar som fanns. Ja, vi kan vara arga, men hur mycket man informerar kan man alltid informera mera...Jag jobbar som lärare så jag vet!

Jag förstår att folk blir upprörda över att pengar plockats från deras konton utan att de får några klänningar pga haveri i webshoppen. Men pengar har inte plockats. Det är banken som reserverat beloppet! Ring banken och se om de kan häva reservationen, de brukar de kunna. Nu utgår jag ifrån att det som Lisen skriver är sant: att de inte dragit pengar!

Varför skriver jag detta? Jo, för att vi får inte glömma att det är klänningar det gäller. Det är BARA klänningar! Jag är också sur för att jag inte fick någon, men att vara sur räcker. Nu får jag köpa något annat istället, kanske blir det en Bayswater tillslut...

Vad gäller överköp för att sälja Fondor till överpris på Tradera så tycker jag att Lisen har ett ansvar att titta på ordrarna som de fått in. Ser det skumt ut med många beställningar av samma klänning eller klänningar i många olika storlekar så tycker jag att de ska häva delar av köpet-särskilt eftersom klänningarna inte räckte till alla som köpt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0