Vilka hobbies kan man ha när man inte har någon egentid alls?




Att ha tre barn är fantastiskt, omtumlande, och fruktansvärt energikrävande. Jag har lärt mig mycket av att ha barn, och fått egenskaper som jag inte alls trodde att jag var kapabel till. När man lever med en trotsig treåring som precis fått en lillasyster så är tålamod och profylaxandning ledord. Vi har minst tio utbrott varje dag. Jag har sett allt! Eftersom storebror var likadan när Jakob kom så vet jag nu att det går över, men just nu verkar det ganska hopplöst. Igår kunde treåringen bara äta gröna bönor som var små. Vilka gröna bönor är små? Och vilka ungar äter gröna bönor?

Om man nu har lyckats skaffa sig alla dessa barn så har man också i princip elliminerat all egentid. På natten måste man sova mellan ammningarna, på morgonen försöka få allt i ordning, kanske hinner man vila lite innan det är dags för mat, tvätt, handling eller BVC-besök. Sen ska man hämta på dagis och efter det går det i ett tills killarna lägger sig. Då ska man plocka ihop, ta fram allt till dagen efter och försöka få till någon form av relation till sin man. Egentid då? Ja, den existerar knappt. Lite här och där. Så vilka hobbis kan man egentligen ha som ammande trebarns mor? Inga? Jo, naturligtvis. Det gäller ju bara att skaffa sig intressen som man kan pyssla lite med här och där. Man kan sticka iväg en timme till ett köpcentra (och bara handla till sig själv), man kan läsa en bok (och det gör jag i massor), man kan surfa på datorn och man kan naturligtvis titta på tv. Men mest spännande av allt är faktiskt att göra fynd på Tradera. Jag älskar Tradera! Inte för att jag handlar så förskräckligt mycket, men för att jag utan att behöva lämna huset kan ägna mig åt min stora egentliga hobby-windowshopping!
Just nu funderar jag på att shoppa Thomas Sabo. Men kommer detta med "charms" att hålla i längden? Är det en bra doppresent till Olivia? Vad tycker ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0