Nu går det lite trögt, men med sol kommer energi

Oj då. Somnade från mammagruppen. Olivia har bara sovit två timmar i stöten de senaste nätterna och nu börjar det ta ut sin rätt. Antar att det kloka ändå var att sova nu när hon sov och inte åka iväg och fika med mammorna på vårdcentralen.
Har inte haft tid att skriva så mycket den senaste tiden eftersom vi ordnat dop för lillskruttan, men nu är det avklarat och vi är mycket nöjda och glada. Egentligen förstår inte jag vad jag sysslar med på dagarna. Att ta hand om ett spädbarn borde ju inte ta så mycket tid, men det gör det. Igår tänkte jag att jag skulle bidra lite till hushållet genom att åka och handla mat på Kvantum. Det gör jag inte om. Olivia skrek hela turen och jag kom hem med två kilo godis och fem färdigrätter. Maken fick stanna på vägen hem och komplettera med allt som jag glömt. Amningshjärna!

Är just nu också väldigt irriterad på saker som inte håller, och då främst barnens kläder. Har nu två vinterjackor som båda har trasiga blixtlås. När en jacka kostar 1000:- i inköp så tycker jag att den ska hålla mer en en säson, men icke... Nu är jag på krigsstigen och ska ta mig en tur till köpcentrat för att försöka reklamera eländena. Vi får se hur det går. Går också och väntar på att våren ska komma tillbaka. Har fortfarande 7 säckar jord som ligger och väntar på att tas om hand. Var ute i snön häromdagen och försökte röja lite, men det visade sig svårt med käle i marken. Får vänta tills vi fått plusgrader igen.

Har föresten sålt barnens kläder på Tradera. Funkade urbra och jag blev en tusenlapp rikare! Kan ju behövas nu när allt bara går sönder...

Och föresten hur tror ni att man gör för att bli bjuden på bröllopet? Återkom gärna med idéer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0