Lämnat in, reklamerat och köpt nytt

Ägnade större delen av gårdagen åt att införskaffa ny jacka åt Jakob. Först återlämnades jackan han haft hela vintern till Lindex eftersom blixtlåset lossnat. Expediten protesterade inte det minsta utan suckade bara och sa att de fått många reklamationer på samma sak. Tyvärr kunde jag inte få en ny jacka för det fanns inga fler i butik. Fick istället pengarna i handen. Gick sedan för att reklamera ännu ett blixtlås på Polarn och Pyret. Där var de dock inte lika tillmötesgående utan jag fick lämna jackan som de sedan skickar till skräddaren.

Oopps, nu hade Jakob ingen jacka alls. Vad göra? Orkade inte hålla på mer utan åkte till dagis för att hämta killarna. Jakob upptäcker naturligtvis genast att hans jacka är försvunnen och vägrar ta på sig overall. Åker hem från dagis i tröja och utan strumpor. Tänker att jag nog måste köpa något. Åker därför, under Bolibompa, till köpcentrat och inhandlar vårjacka till barnet-en GRÖN! Grön var tydligen viktigt och även om jag kanske föredragit en annan färg så kan han få bestämma det.

Dagen slutade med att jag genom att lägga ut 175:- fick en ny vår jacka från Po.P, samt mössa. Jag får också vinterjackan lagad och har i princip använt Lindexjackan hela vintern utan att det kostat mig något. Nästan för bra för att vara sant...Man kanske kan sätta detta i system och vid varje säsongsslut reklamera produkten man använt. Nä, verkar inte riktigt schysst, men ekonomiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0