Jag som skulle köpa vårjacka...

I rabatten har de första snödropparna tittat fram. Familjen har varit och köpt rabattjord och täckbark, och jag har varit i Malmö och spanat vårjacka. Vad hände? Snökaos i Skåne!

Intressant är dock att notera att bara det faller några fjuttiga centimeter så blir det kaos. Bilar kör av vägen, tanter ramlar på gatorna och pulkorna tar slut på COOP. Tur att vi som skåningar inte bor i norrland. Det hade ju aldrig gått.

I protest mot vädrets makter tänker jag nu fortsätta min jackshopping på nätet istället. Har kommit på att det är mycket billigare att köpa Barbour från England än i Sverige nu när punder fallit i pris. Ska se om jag kan göra ett kap innan det är dags för en kaotisk hämtning på dagis. Hoppas Jakob har glömt att jag lovade att leta efter hans vattenflaska imorse för dem kan jag inte hitta. Med treåringar i huset är alla sådana nederlag en potentiell katastrof... Ja, räntan har i alla fall gått ner idag-hoppas nu att bolånen följer med bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0