Jag fastnade i en Odd molly ...

Hade tid över  (nä, det hade jag egentligen inte) och åkte till Borgeby Kids and Friends för att hitta en klänning till Olivias dop på söndag. Fantastiska små skapelser fanns det, men istället för att ägna mig åt det som jag tänkt mig så kunde jag inte hålla mig från att prova lite av vårens Odd Mollysar.

Provade och provad medan Olivia sov.  Kom till sist till en tunika som jag provat innan. Den är så jättesöt men jag har inte kunnat bestämma mig för vilken storlek som passar. Jag provar den ännu en gång och den sitter som gjuten. Har nästan bestämt mig för att satsa på den när jag inser att jag inte kan få den av mig. Hur jag än vrider och vänder så går den inte att få över huvudet. Jag väntar en stund och försöker igen. Nä, det går inte. Känner hur svetten rinner vilket inte precis gör det lättare att få av sig skapelsen. Försöker få av den genom att ändra vinkeln på mina armar, men nej. Inget funkar och jag upptäcker att jag inte är någon Huddini precis.

Tänker att snart måste någon komma och fråga hur det går. Men, nej ingen kommer. Efter en kvart känner jag att nu håller jag på att få panik och tar mod till mig och går genom hela affären bort till kassan och förklarar min angelägenhet. Som tur är lyckas vi tillsammans ganska lätt få av åbäket, och med en viss humor konstaterar expediten att den verkar inte riktigt vara gjord för mig. Nä, jag tror inte det heller...Så kan man också spara pengar.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej! Jag känner igen mig i det du skriver och fick mig ett hjärligt (medlidande) skratt!



Jag provade för ett tag sedan ett Odd Molly spoiler tank linne hemma, och råkade ut för samma sak. Jag klarade på något märkligt sätt att att krångla mig i linnet, men när det sen skulle av undrade jag hur i hela friden jag överhuvudtaget fick det på mig. Det slutade med att maken fick hjälpa mig för att undvika att linnet skulle gå sönder... ;o)



Hoppas du hittade något annat fint att ha på dig!



Mvh Jenny

2009-05-02 @ 14:45:31
URL: http://blogg.fotomedmera.se/#home

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0